> כיצד לרדת במשקל | אופטימל

כיצד לרדת במשקל

ירידה במשקל

כל מי שניסה דיאטות יודע כי לא קיימת "דיאטה, או שיטת קסם" המשיגה ירידה ודאית במשקל.
כל דיאטה עובדת עד שאנחנו מפסיקים לעבוד. הסיכוי הטוב ביותר שיש לנו על מנת לשמור על משקל שירד, הוא מעבר למה שאנו מכניסים לפה, והוא קשור יותר לצורת החשיבה שלנו ולשיח הפנימי אותו אנו מנהלים עם עצמנו.

לפניכם רשימה של 12 צעדים עליהם יש לעבוד על מנת להשיג הצלחה ארוכת טווח בשמירה על המשקל:

1. המנעו מחשיבה של "הכל או כלום."  חשיבה זו מכילה בתוכה שני קצוות: או "אני שומר והכל הולך מצוין"   או מנגד "הרסתי את הדיאטה ומותר לאכול הכל". אנו בני אדם ולכולנו יש מעידות, אז מה??

2. הפסיקו להשתמש במונח "דיאטה"פירושה של המילה דיאטה הינו תהליך זמני אשר מכיל בתוכו מגבלות תזונתיות ספציפיות. המילה "דיאטה" מעלה איתה מחשבות כגון "אסור לי" ו"מתי זה יגמר?" אנו מתחילים דיאטה רק כדי לחכות לרגע בוא תגמר, ובסופו של דבר חוזרים לאותם הרגלים ישנים שרצינו לשנות. אנו צריכים לשאוף לאורח חיים בריא.

3. תפרגנו לעצמכם כאשר אתם עושים פעולה חיובית. אנחנו מצויינים ב"להלכות" את עצמנו בכל פעם שאנו מפשלים. אם במקום להתמקד בפעולות השליליות נתייחס לכל שלב כדרך לכיוון מטרתנו, נראה שלעיתים קרובות אנו אכן מבצעים בחירות טובות. לאחר הבנה זו נהיה פחות מיואשים כאשר נעשה בחירה פחות טובה וסיכויי הפסקת התהליך יהיו קטנים יותר.

4. יש לכם את היכולת לקבל החלטות. על בסיס יומי אנו עושים חישובי עלות מול תועלת בתחומים רבים בחיינו ובוחרים את האפשרות שנראית הכי הגיונית. ניתן להפעיל אותו שיקול דעת בתהליך הירידה במשקל. במידה ונהיה מודעים לכל ההטבות )תועלות) שיבואו עם אימוץ אורח חיים בריא נהיה בעמדה בה יהיה קל יותר לבצע בחירות (עלות) טובות יותר בחיינו.

5. נסו לאמוד את ההבדלים בין רעב, חשק ותאווה. כאשר אנו מבינים מה מניע את החשק שלנו לאכול אנחנו יכולים לנצל כלים שונים על מנת להתגבר על אותו חשק ואף ללמוד כיצד ניתן לאכול בלי לאבד שליטה.

6. התמודדו עם אכזבות בלי לוותר. נהגו כלפי עצמכם אם אותה הבנה ואכפתיות שהייתם מפעילים כלפי חבר.

7. הטילו ספק בחשיבה מעוותת. אל תאמינו לכל מה שאתם חושבים. העובדה שאנו מפרשים סיטואציה כחסרת תקווה לא אומרת שככה היא במציאות.

8. למדו מטעויות. במקום להעניש את עצמכם על טעויות שבצעתם, נתחו את טעויות אלה, למדו איך להתמודד איתם ותהפכו לאנשים טובים יותר בזכותם.

9. אמצו טכניקות הרגעה והפגת לחץ שונות – כך לא תצטרכו לפנות לאוכל כאשר תרגישו לא בנוח.

10. הכניסו פעילות גופנית כחלק בלתי נפרד משגרת היום שלכם.

11. למדו להוקיר תודה למה שיש לכם. כאשר אנו מתמקדים בדברים הטובים בחיינו פוחת הצורך לנחם את עצמנו עם אוכל.

12. תבינו שאורח חיים בריא ושמירה על משקל תקין הינם תהליכים ארוכי טווח.  מדובר במסע אשר מתמשך חיים שלמים ומכיל בתוכו עליות וירידות. זכרו כי כולם נופלים מדי פעם אך הבחירה לקום ולהמשיך במסע תלויה בנו בלבד. למדו להנות ממסע זה ולא להתמקד רק ביעד הסופי.

הבנה ואימוץ של 12 צעדים אלו תסייע לך לרדת במשקל ולשנות את אורח החיים לתמיד

 

כתבה: לינדה הולץ MSC – מטפלת סוציאלית בשיטת 12 הצעדים לשינוי הרגלי תזונה

לקביעת תור לטיפול בהשמנת יתר ולבירור הספור שלך עם אוכל השאירו פרטים

לקביעת תור לייעוץ צרו עמנו קשר: